ďťż

Mój pierwszy 1776 i wybór gaźników

onlyifyouwant

Jest to mój pierwszy post na forum, chciałbym więc się przywitać , a więc witam!

Od jakiegoś roku szukam po internecie, dużo czytam, oglądam filmików itp i postanowiłem zbudować swoje 1776. Fabryczny blok AS41 po szlifie, fabryczny wał po szlifie, fabryczne korbowody i szklanki popychaczy. Nowy zestaw cylindrów 1776 i nowy wałek Engle W110. Do tego wszystkiego nowe panewki i zregenerowane seryjne głowice. Do całości dorwałem jakiś czas temu aparat Boscha 009, jednak temat przystanął na gaźnikach. Kilka lat wstecz mój tata, dorwał 2 komplety gaźników z kolektorami i cięgnami. Zacząłem w internecie szukać żeby je zidentyfikować co to za gaźniki i znalazłem, że jeden komplet to Weber, ale nie wiem czy IDF czy DRLA z przepustnicami 36, a drugi komplet to Weber DCNF 42. Podobno 36 wystarczy do mojego silnika, jednak mój tata ma w swoim Karmannie seryjne 1,6 i też chciałby założyć 2 gaźniki, ale wtedy te 42 to już raczej u niego będzie przesada. W związku z powyższym DCNF 42 zlądują w moim 1776, ale czy ktoś może mi doradzić coś w tej kwestii? Czy to się sprawdzi czy nie? Na polskich forach niestety nie znalazłem nikogo z takim zestawem. Czy są to gaźniki w jakiś sposób trudniejsze? Silnik mam złożony i chciałbym sam go dokończyć regulując gaźniki na miarę moich możliwości, a ewentualnie na poprawkę do kogoś podjechać w okolicach Poznania. Czy mogę liczyć na jakąś podpowiedź?


Widzę, że ruch w temacie hoho . Przejrzałem gaźniki i DCNF rezygnuję na ten moment, bo trudniej o części do nich, a drugie, które mam to są IDF. IDF są kompletne więc na te się decyduję, a DCNF idą narazie na półkę.
DCNF to bardzo fajne kultowe gaźniki Webera. Na dobrą sprawę od nich zaczęło się to co dziś znamy w świecie VW. Są do nich dostepne kolektory i sterowania, niestety z racji tego, że zostały wyparte prze Webery IDF czy IDA oraz DellOrtoo DRLA, są dostepne tylko używane z lat 60/70tych i w 99% tylko w USA.

Największą popularnością i kultowością kolektorów do DCNF ciesza się modele produkowane przez Deano Dyno Soar oraz Race Trim (oczywiście Gene Berg też robił do nich kolektory).

Jeśli potrzebujesz gaźników czy innych części do modyfikacji silnika czy garba, odezwij się, na pewno coś znajdę dla Ciebie.

Pozdrawiam
Tyka
QSP
Copyright (c) 2009 onlyifyouwant | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.