X Turniej Łuczniczy w Villa Carota-obóz historyczny 2011.
onlyifyouwant
Z ogromną przyjemnością mamy zaszczyt zaprosić na X Turniej im. Pawła Lotara w Villa Carota dawniej Lipinki Szlacheckie i do wspólnego biesiadowania.Plan X Turnieju im. Pawła Lotara w Villa Carota
2011-08-27
12.00- Uroczyste otwarcie zmagań rycerskich.
12.30- Rozpoczęcie X Turnieju Łuczniczego im Pawła Lotara.
14.30- Zakończenie Turnieju Łuczniczego i wręczenie nagrody.
15.00- Rozpoczęcie Turnieju Bojowego.
16.00- Zakończenie Turnieju Bojowego i wręczenie nagrody.
16.30- Rozpoczęcie Turnieju Walk Pokazowych.
17.30- Zakończenie Turnieju Walk Pokazowych i wręczenie nagrody.
18.00- Rozpoczęcie Turnieju na machinach Pagińskiego.
19.00- Zakończenie Turnieju na machinach i wręczenie nagrody.
19.30- Uroczyste zakończenie zmagań rycerskich
20.00- Inscenizacja Historyczna- Oblężenie Villa Carota
21.00- Uroczystość nominacji i powołania Gwardii Mistrza SBR.
21.30-. Wspólna biesiada.
24.00- Pokaz Tańca Ogni.
00.30- Biesiadowanie
REGULAMIN X TURNIEJU ŁUCZNICZEGO im. PAWŁA LOTARA W VILLA CAROTA
27-SIERPNIA 2011 ROKU
1. W turnieju łuczniczym mogą brać udział osoby należące do pocztów rycerzy lub wojów, oraz wojowie indywidualni zrzeszeni w Bractwach Rycerskich.
Osoby te muszą spełniać następujące warunki:
- posiadanie stroju historycznego kwalifikującego się w przedziale od X do XV wieku włącznie,
- posiadanie łuku historycznego oraz minimum pięciu strzał,
2. Kolejność strzelań w konkurencjach łuczniczych uzależniona jest od kolejności zapisów do turnieju.
3. Cel strzelecki składa się z punktu centralnego oraz pięciu okalających go pierścieni. Pola celu punktowane są następująco:
- punkt centralny: 5 punktów,
-kolejne pierścienie: 4 punkty, 3 punkty, 2 punkty, 1 punkt.
Trafienie pomiędzy pierścienie (w linię) liczone jest jak trafienie w pierścień o wyższej punktacj.
4. Po zakończeniu wszystkich konkurencji przewidzianych w turnieju, podliczane są zdobyte przez strzelców punkty. Zwycięzcą zostaje osoba, która zgromadziła największy dorobek punktowy (suma zdobytych punktów we wszystkich konkurencjach).
W przypadku remisu pomiędzy strzelcami z miejsc I - III, przeprowadzona zostanie dogrywka w postaci strzelania do tarczy statycznej o maksymalnym dystansie toru łuczniczego około 40-50 metrów
5. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących spraw regulaminowych, decydujący głos ma sędzia główny turnieju łuczniczego.
6. Na dziesiąty turniej łuczniczy przewidziano dziesięć prostych konkurencji nawiązujących do pierwszego turnieju im. Pawła Lotara.
I. Strzelanie do celu 20 metrów
a). odległość strzelca od celu wynosi 20 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo.
II. Strzelanie do celu 25 metrów
a). odległość strzelca od celu wynosi 25 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
III. Strzelanie do celu 30 metrów
a). odległość strzelca od celu wynosi 30 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
IV. Strzelanie do celu 20 metrów klęcząc
a). odległość strzelca od celu wynosi 20 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
V. Strzelanie do celu 25 metrów klęcząc
a). odległość strzelca od celu wynosi 25 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
VI. Strzelanie do celu 30 metrów klęcząc
a). odległość strzelca od celu wynosi 30 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
VII. Strzelanie do celu 20 metrów tyłem
a). odległość strzelca od celu wynosi 20 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
VIII. Strzelanie do celu 25 metrów tyłem
a). odległość strzelca od celu wynosi 25 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
IX. Strzelanie do celu 30 metrów tyłem
a). odległość strzelca od celu wynosi 30 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
X. Strzelanie do celu z baszty bramnej
a). odległość strzelca od celu wynosi 10 lub 20 metrów,
b). seria składa się z pięciu strzałów,
c). liczba zdobytych punktów to suma wszystkich trafionych pól,
d). strzelanie nie jest ograniczone czasowo
Niestety z powodu wypraw wojennych jakie prowadzi nasz Senior i obciąża nas ogromnymi podatkami nie jesteśmy w stanie tak zacnie jak zazwyczaj ugościć Was jadłem i napitkiem i prosimy zabrać ze sobą prowiant. Na biesiadę zorganizujemy ogólną zbiórkę produktów i ugościmy Was po staropolsku czym chata bogata. Bogata na pewno będzie w ciepłą atmosferę i sympatyczny nastrój.
Poczet Rycerza Piotra ze Starogardu Gdańskiego
Witam.
Podaję zasady Turnieju walk Pokazowych.
- czas pokazu bez ograniczeń
- oceniana walka 2 osób
- przyznawane punkty od 1 do 5 będą za:
a) historyczność, wykonanie strojów i uzbrojenia
b) treść i motywy
c) tempo akcji
d) ogólne wrażenie
czyli łącznie do zdobycia 20 pkt.
W zależności od ilości zgłoszonych uczestników możliwe zmiany.
No to i ja podaję zasady Turnieju na Machinach Pagińskiego :
Czas przeznaczony dla jednej osoby to 35 sekund. Pozycja rozpoczynająca oraz kończąca konkurencję to miecz wbity w ziemię przed sędzią technicznym. Sędzia techniczny (mierzący czas) nie zmienia swojego położenia. Sędzia główny ocenia wykonanie uderzenia oraz stan kołków po upłynięciu wyznaczonego czasu.
Punktowane jest oczywiście 5 uderzeń szkołą hetmana Pagińskiego: przełamanie kołka to 3 pkt, naruszenie kołka 1 pkt, naruszenie kontry lub nie naruszenie kołka 0 pkt.
Miecz: każdy uderza tym samym półtorakiem!
Wymagane uzbrojenie: hełm, rękawice, pancerz zbrojny (sama przeszywka nie wystarczy).
Nie ma ograniczeń co do rodzaju hełmu, rękawic ani pancerza.
Uderzanie we własnym sprzęcie (brak pożyczania rękawic, hełmu, pancerza) + 3pkt
W sumie możliwość uzyskania 18 pkt.