USTAWIANIE GAZNIKOW
onlyifyouwant
PANOWIE POMOCY DAJCIE JAKIES WSKAZOWKI NA POCZATEK DO USTAWIENIA DELORKoW . NA SILNIKU 1600 , ZAPLON 009 , TWARDSZE SPREZYNY , GLOWICE PORTING WLASNORECZNY .ustawiałes kiedykolwiek juz gaźniki? masz wprawe? masz sprzęt do pomiaru AFR?
jesli nie najlepiej jak zrobisz to pierwszy raz z kimś kto wie o co chodzi, ewentualnie zapraszam do siebie
bo pewnie nie dobrałeś dysz, emulsji czy venturii do silnika jaki masz?
znaczy tak; SILNIK 1600 DYSZE PRUBOWALEM DOBRAC MNIJ WIECEJ ZE WZORU KTORY JEST NA STRONIE TAK TO WYGLADA,
VENTURI 30
POWIETRZA 175 NIE MIELI 180
PALIWOWE 140
WOLNYCH 45 IMYSLE ZE ONE SA ZA MALE
OCZYWISCIE PLYWAK TEZ USTAWILEM
WALEK 110
pOJEDYNCZE TWARDSZE SPREZYNY
najlepiej by bylo podjechac do ciebie ale mam do Warszawy jakies 300 kilosów dlatego musze to jakos poustawiac zeby jako tako chodzilo .
Przerabiałem ostatnio temat i jako tako udało mi się to zrobić.
Oczywiście dysze po pierwsze (moje po konsultacjach z Tyką okazały się ok). Potem robisz tak. Odłączasz linkage. Odkręcasz śruby regulacji otwarcia przepustnicy (czyli te od wolnych obrotów) żeby nie dotykały krzywki. Potem wkręcasz żeby dotknęły i potem wkręcasz jeszcze o pół obrotu. O wstępnym ustawieniu śrub mieszanki piszą różnie, 1 obrót wykręcony lub 1,5. Ja zacząłem od 2 bo inaczej nie chciał odpalić w ogóle. Odpaliłem, czekałem aż się nagrzeje. Następnie wkręcałem ustawiasz mieszankę dla każdego cylindra osobno, zaczynając od 1, potem 2, 3 i 4. Wkręcasz śrubę mieszanki aż usłyszysz że dostaje za mało paliwa, zaczyna nierówno chodzić, zwalniać itd. Potem wykręcasz śrubę do momentu w którym chodzi najbardziej równo i odkręcasz jeszcze o pół obrotu (lub więcej, max 1 obrót). Powtarzasz to do każdego cylindra. Potem trzeba mieć wakuometry. Trzeba pamiętać żeby równo odkręcić króćce bo będą oszukiwać wskazanie. Patrząc na wakuometry i obrotomierz ustawiasz obroty śrubami regulacji wolnych obrotów. Na obu gaźnikach musi być takie samo wskazanie, jak zwiększasz obroty także. Potem możesz jeszcze trochę poprawić mieszankę. Zakładając linkage zwróć uwagę żeby otwierał przepustnice na maksa. Podjedź sobie potem na stacje kontroli podłączyć analizator, najlepszy by był taki z AFR, ale na zwykłym też coś idzie odczytać.
I to chyba na tyle z moich doświadczeń, porad Tyki i artykułów znalezionych w necie. Mam nadzieję że pomoże trochę chociaż ogarnąć temat.
no spoko na poczatek mam nadzieje ze dam rade pozdro
marjas działał i wydziałał
Tedi
to co wyżej napisane powinno Ci wystarczyć.
niestety przy dyszach wolnych obrotów 45 nie dasz rady tego wystroić... wykręcisz reugulacja na maxa i jeszcze bedzie za mało
zacznij od 55 minimum.
jesli potrzebujesz dysz i innych elementów do Dellorto chetnei służę pomocą.
PS. nie do Wawy tylko pod Płock
JAK NAJBARDZIEJ JESTEM ZAINTERESOWANY CZY DALBYS RADE WYSLAC TE DYSZE TYLKO NIE WIEM 55, CZY 60 MOZE TE I TE A KASKE .CZY DALO BY RADE ZA POBRANIEM. A JESZCZE RESZTA DYSZ WMIARE JEST OK
główne dysze masz za duze szczegolnie do korekcji 175, jakie masz emulsje?
wisz co nie mam pojecia, chodzi ci o rurki emulsyjne, fura stoi u kumpla wiec sprawdze najwyzej jutro, chyba ze dalbys numer na komure to jutro bysmy sie zdwonili ,dało by tak rade