ďťż

Gaźniki inne niż się przyzwyczailiśmy...

onlyifyouwant

Wszyscy znamy zastosowanie gaźników Dellorto DRLA, Weber IDF, czy IDA i wiadomo, że się sprawdzają. Ciekaw jestem natomiast czy można zastąpić je innymi. 'W dawnych czasach w Kalifornii' stosowano między innymi:

- Holley Bugspray,
- 2x Weber 40 PII
- 2x Weber DCNF
- 2x Stomberg (EMPI Sprint Kit)
- jak sobie przypomnę, po napiszę o innych.

Generalnie topik założyłem w celu wymiany doświadczeń z przystosowywania innych, bardziej dostępnych gaźników działających na podobnej zasadzie (lub przynajmniej opinii na ich temat).
Ciekaw jestem co powiecie na przykład poniżej:

http://allegro.pl/nowy-gaznik-fiat-125p-weber-orginal-zobacz-i1426139703.html

Nie znam specyfikacji tego gaźnika i nie mam czasu, żeby się przedzierać przez net w poszukiwaniu jej, ale na pierwszy rzut oka wygląda, jakby był zbudowany na podobnej zasadzie, co te z pionowych gaźników, które znamy...


Mysle ze mozna zastosowac dowolne gazniki z silnikow o podobnych pojemosciach.
Pozostaje tylko kwestia wykonania kolektorow oraz sterowania. Potem tylko odpowiedni dobor dyszek i nawet na gaznikach od fiata garbus bedzie zapierdalal az milo

Tylko pytanie po co? Skoro sa gotowe rozwiazania to nie ma co eksperymentowac. Mysle ze wykonanie kolektora pod jakis tam gaznik najtansza metoda czyli traconego modelu (kolektor mozna sobie zamodelowac np. z wosku pszczelego) nie wyniesie na tyle taniej aby warto sie bylo w to bawic

k.


Ciekaw jestem co powiecie na przykład poniżej:

http://allegro.pl/nowy-gaznik-fiat-125p-weber-orginal-zobacz-i1426139703.html

Nie znam specyfikacji tego gaźnika i nie mam czasu, żeby się przedzierać przez net w poszukiwaniu jej, ale na pierwszy rzut oka wygląda, jakby był zbudowany na podobnej zasadzie, co te z pionowych gaźników, które znamy...


To gaźnik poldka lub fiata z silnikiem poldka Fiatowskie gaźniki sterowanie druga przepustnicą miały podciśnieniowe (bańka). Jest to gaźnik progresywny. Druga przepustnica otwiera się później niż pierwsza. Jeśli mnie pamięć nie myli pierwsza gardziel jest mniejsza, tylko nie pamiętam czy sama zwężka (ventruri) czy cały przelot .. dawno to było
Reb zaden gaźnik dwugardzielowy nie jest dostepny w polsce łatwiej niz DRLA IDF etc. nieraz jakieś solexy dwugardzielowe. Z łatwiej u nas dostepnych to tylko progresivy*, ale zrobienie progresiva ze sterowaniem etc wyjdzie nie taniej niz zestaw drla idf etc. Czyli bez sensu.

*) jako ciekawostke podam, ze we fiatach 125p w wersjach sportowyych, przerabiano te gaźniki zeby przepustnice pracowały razem, ale jak wspomniał liri prawdopodobie maja rózne srednice wiec tez nie działały by w konfiguracji jeden zawór - jedna przepustnica
Copyright (c) 2009 onlyifyouwant | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.