ďťż

Miasto planuje tramwaj - ZIKiT czeka na sugestie

onlyifyouwant

Hej

miasto planuje tramwaj, niestety chcą aby skończył się on w okolicy pętli azory.

Polecam przeczytać na ten temat pod adresem

http://krakow.pl/informacje/195293,48,komunikat,skonsultuj_linie_tramwajowa_na_azory.html

planowana trasa z pominięciem bronowic:

http://zikit.krakow.pl/images/stories/www/pyclik/azory.png

Jest też alternatywa o którą zakłada STUDIUM uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego MIASTA KRAKOWA - DOKUMENT UJEDNOLICONY (Uchwała Nr XII/87/03 z dnia 16 kwietnia 2003 r. zmieniona uchwałą Nr XCIII/1256/10 z dnia 3 marca 2010 r. zmieniona uchwałą Nr CXII/1700/14 z dnia 9 lipca 2014 r.)

https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/dokumenty/n/121960

Chcemy tramwaj w okolicach Jasnogórskiej to piszmy emaile do ZIKiT z uwagami co do przedłużenia linii:

"Wnioski, uwagi i zastrzeżenia w sprawie inwestycji można przesyłać pocztą elektroniczną na adres: sekretariatb@zikit.krakow.pl, z dopiskiem „Konsultacje społeczne - Linia Tramwajowa KST etap III „(os. Krowodrza Górka - os. Azory)" do 4.12.2015.". dnia Sob 13:58, 07 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz


Zachęcam do wysłania tego emaila do Zikit odnośnie tramwaju do ul Jasnogórskiej. Mamy czas do 4 Grudnia. Skopiujcie i wysyłajcie nic to nie kosztuje

na adres: sekretariatb@zikit.krakow.pl

temat: Konsultacje społeczne - Linia Tramwajowa KST etap III „(os. Krowodrza Górka - os. Azory)

Do:
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-596 Kraków

Szanowni Państwo

Najlepszą możliwą opcją z przedstawionych tras do Azorów będzie wariant A z wydłużeniem do ul Jasnogórskiej. Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o podjęcie działań zmierzających do wybudowania na terenie dzielnicy Pradnik Bialy/Bronowice zajezdni tramwajowej aż przy ulicy Jasnogórskiej w Krakowie. Wydłużenie linii tramwajowej z Azorów do ulicy Jasnogórksiej pozwoli uniknąć wielu problemów komunikacyjnych w tej części Krakowa. Jeżeli planowana jest linia tramwajowa aż do Azorów, byłoby wielkim nieporozumieniem nie pociągnięcie tramwaju dalej tak aby nowo powstałe osiedla przy ulicach Radzikowskiego, Jasnogórskiej i Józefa Chełmońskiego 132, 134, 136, 142 i przy ulicy Piaskowej pozostawały bez sensownej infrastruktury transportu publicznego. Moim zdaniem pętla powinna znajdować się niedaleko biurowców budujących się wzdłuż ul. Jasnogórskiej. Zaraz obok powinien powstać Park and Ride. Jest tam na to miejsce. Dodatkowo osoby przyjeżdżające do pracy z Olkusza, Dąbrowy Górnicznej i okolic mogłyby poruszać się komunikacją miejską, a nie własnym autem co poprawi jakość powietrza i zmniejszy korki w mieście. Wybudowanie tramwaju w tej okolicy wiąże się również z podniesieniem atrakcyjności tego terenu i budowę kolejnych osiedli mieszkalnych. Tramwaj dojeżdżający do centrów handlowych IKEA, Castorama, Obi i Galeria Bronowice również zachęci więcej osób na wyjście na zakupy pozostawiając auto w domu. Dodam tylko, że tereny Pradnika Bialego/Bronowice o których wspominam powyżej zamieszkuje obecnie prawie 70 tys. osób i jest to dynamicznie rozwijający się obszar Krakowa. Są to w przeważającej większości osoby młode, będące w wieku produkcyjnym, wśród nich wiele rodzin z małymi dziećmi, a ich potrzeby na udogodnienia komunikacyjne będą rosnąć.

Obecny plan zakończenia budowy linii tramwajowej w okolicach Azorów uniemożliwi w przyszłości stworzenie dużego węzła przesiadkowego, budowy parkingu P+R i pętli autobusowej. Linie autobusowe oraz planowana linia tramwajowe umożliwią szybki dojazd w godzinach szczytu w praktycznie każde miejsce w Krakowie

Komunikacja miejska na terenie Prądnika Białego/Bronowic opiera się wyłącznie na połączeniach autobusowych, co nie zaspokaja rosnących potrzeb mieszkańców tej części miasta. Podróż do centrum w godzinach szczytu zajmuje ponad pół godziny bez korków. Autobusy kursujące trasą z Pradnika/Bronowic stoją w korkach na ulicach Armii Krakowej i Czarnowiejskiej. Nie bez znaczenia jest fakt, iż zajezdnia tramwajowa pozwoliłaby również rozwinąć inwestycje w tej części miasta. Już w tym momencie jest to obszar, w którym istnieją duże centra handlowe (IKEA, Castorama, Makro, OBI, Galeria Bronowice), a także powstają budynki biurowe wzdłuż ulicy Jasnogóskiej, które w momencie oddania do użytku będą potrzebowały sprawnej komunikacji miejskiej w celu umożliwienia swoim pracownikom dogodnego dojazdu do pracy bez potrzeby korzystania z samochodów (istotny argument w walce z zanieczyszczeniem powietrza w Krakowie) Ponadto zlokalizowanie zajezdni w okolicach Galerii Bronowice da możliwość wydłużenia jej w przyszłości.

Biorąc pod uwagę powyższe fakty, bardzo prosimy o przychylne rozpatrzenie naszej prośby.

Mieszkańcy teremu Prądnika Białego/Bronowic

W załączniku przesyłam również mapkę jak mogłaby biec linia tramwajowa do ulicy Jasnogórskiej.Obraz w treści 1
rysunek dostępny pod linkiem

https://drive.google.com/file/d/0B7_AozItZYqJSVAxV1JMZ2sydUk/view?usp=sharing
i caly misterny plan w pizdu

http://www.strefabiznesu.gazetakrakowska.pl/artykul/krakow-wybrano-przebieg-nowej-linii-tramwajowej
Powstaje plan zagospodarowania przestrzennego, mozna jeszcze zgłaszać wnioski:
http://www.bronowiceresidence.fora.pl/w-okolicy-uslugi,10/plan-zagospodarowania-przestrzennego-dzialka-przed-gb,919-15.html

Wstawiam też tutaj, bo pewnie nikt nie zagląda do tamtego tematu. A jakby szerzej zadziałać, to jest szansa żeby coś się ruszyło w okolicy...
Copyright (c) 2009 onlyifyouwant | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.