Project Q
onlyifyouwant
Szukam osób zainteresowanych współpracą nad modem.W tej chwili tylko o tym myślę, bo mam jeszcze trochę pracy do wykonania, ale po skończeniu zleceń chcę się zająć m.in. modem do HW2, biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia, żeby wreszcie poprowadzić projekt do końca
Jak praca miałaby wyglądać?
-moje założenie jest takie, że mod ma opierać się na historii Wielkiej Wojny i kończyć Wygnaniem, czyli to co próbowałem zrobić w pojedynkę.
-zrobimy konferencję przykładowo przez Skype'a, aby opracować ogólny plan
-założę repozytorium na Githubie, wrzucę podstawowe pliki i można zaczynać. Każdy, kto coś chce dodać będzie mógł zgłosić swoją modyfikację, po przejrzeniu przez liderów będzie ona zatwierdzana, bądź też przenoszona do oddzielnej gałęzi, w gotowości do wykorzystania później.
Znalazłby się ktoś chętny? Jeśli tak, to założę też temat na Tanis Shipyard, może ktoś dołączy. Proszę tylko o wzięcie pod uwagę pracy, jaka będzie do wykonania. Wymyślenie historii na podstawie ogólnego opisu to także ciężka praca, nie potrzebuję samych specjalistów.
Mod nie musiałby zawierać nowych jednostek, bo zdaję sobie sprawę, że bardzo trudno jest zrobić pasujące do innych modele i tekstury. Można wykorzystać istniejące. Mnie interesuje historia, bo to właśnie ona sprawia, że HW jest taki, jaki jest.
Mod to przede wszystkim plan. Dobry plan, uwzględniający wszystkie aspekty gry. Samo kodowanie jest proste, jeśli tylko podąża się według planu.
Zgłaszam się na ochotnika, co prawda nie obiecuje wielkiego wkładu ale postaram się pomóc.
Na GG masz moją nazwę konta Skype. Nie jestem na Skype zawsze, poinformuj mnie kiedy zacznie się konferencja, żebym mógł włączyć.
Dla chetnych moge zaoferowac dostep do serwera TeamSpeak3.
Zgłaszam się na ochotnika, szczególnie pod względem designu statków 2D (może 3D na wakacjach) oraz szczególnie zgłaszam się jako pisarz historii. Sam nie mam pomysłów na własne opowieści, ale o początkach HW sporo już wymyśliłem i mogę napisać.
Jest jeden szkopuł: nie mam Skype, i raczej nie bedę miał- jestem za to dostępny na GG, można robić gg konferencję.
GG: 36035912
Repozytorium na GitHubie
Zacząłem pisać readme, wyjaśnię w nim co i jak. Wersja polska oczywiście będzie.
Wrzuciłem kilka początkowych plików - lotniskowiec z silnikami zostawiającymi ślad, godła i logo, czcionka polska zmieniona na Microgramma, AttackFamily rakiet ustawione na Munition itd.
Jeśli ktoś chce poczytać o Gicie to polecam dokumentację. Taki system kontroli wersji pozwala wyeliminować problemy jakie ma ostatnio Stargate Space Conflict .
Kiedy rozpocznie się pierwsze spotkanie i prace?
Chcę założyć temat na Tanis Shipyard, więc muszę opracować readme, żeby wszyscy zrozumieli.
Czas chyba rozpocząć burzę mózgów.
Podajcie propozycje dnia (może piątek, sobota?), godziny (powiedzmy 21?) i narzędzia (Skype?).
Trzeba opracować ogólny plan fabuły. Zrobimy konferencję, każdy poda swoje pomysły, potem się wszystko przeanalizuje i wybierze najlepsze .
Co chciałbym przede wszystkim przedyskutować?
-Początek. Pierwszą misję. To ważny punkt fabuły, od niej zależy czy całość się graczowi spodoba. Ja mam kilka propozycji, przedstawię je później. Mam też kilka pytań. Czy zacząć od znalezienia Rdzenia, czy Rdzeń ma się pojawić później itd.
-Ogólny zarys. Historia zaczyna się znalezieniem Rdzenia, a kończy tymczasowym zwycięstwem Hiigaran z Taiidanami, ultimatum i przegraną walką z Bentusi, ale coś do tego musiało doprowadzić. Zastanówcie się jakbyście wypełnili fabułę. Nie za krótko, nie za długo, ale ciekawie i jednolicie. Nikt nie chce zrobić z Homeworlda zbioru przypadkowych misji.
proponuję w późniejszych godzinach, na Skype, przy czym chcę informacji na GG (nie mam Skype włączonego), chyba, że będzie podana pewna godzina.
Mógłbyś mi przypomnieć przed spotkaniem, czy samo zdobycie Rdzenia jest skonkretyzowane (np. położeniem, typem floty, bohaterem)
Co do fabuły - dobrym pomysłem będzie wprowadzenie kilku ciemnych charakterów (z resztą - im więcej po obu stronach tym lepiej). Czyli nazwy, podstawowa osobowość, znaczenie.
I tak dalej. Więcej na spotkaniu .
ja mogę niestety tylko poprzez GG, albo tu na forum zapodawać propozycje.
Co do początku myślałem, że zacznie się od krótkiej historyjki(cutscenka w sylu pwstępu do naszego HW2) gdzie jest coś mówione o znalezieniu Rdzenia i rośnięciu na Imperium Hiigary oraz o przygotowaniach do wojny z Taiidanmi i budowie Sajuuk's Wrath. Pierwsza misja zaczęłaby się od krótkiego filmiku rozpoczynające jeden z pierwszych na całym froncie ataków na posterunki Taiidan, i w pewnym momencie zaczynamy grać tą flotą. Gniewu jeszcze nie ma z nami tak dla odmiany. Dopiero nieco później (3 misja?) będziemy świadkami jego "wodowania".
Można też Gniew dać na końcowe misje, przylatuje on do naszej floty niczym SY Naabal w 9 misji Homka.
no i uprzedzam, 27 lipiec- 2 tygodnie wakacji oraz ostatnie 2 tygi sierpnia tez wakacje.
Popieram Rudego, watro fabułę urozmaicić paroma postaciami, nie jedna dobra i zła, tylko różne. Np. jakaś niepewna stronniczo grupa, jakiś szalejący w kosmosie pirat czy coś. dnia Nie 19:57, 15 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Ok. Podajcie godzinę kiedy będziecie mogli, może być na GG.
Btw masz podobne pomysły do moich Rakieta. To dobrze, dogadamy się .
Ja miałem na myśli rozpocząć kampanię nieco wcześniej: 1 misja jakaś rutynowa operacja, gdy przypadkiem zostaje znaleziony rdzeń. W cutscence narada co z nim dalej, postanowienie budowy Sajuuk Wraith, a potem to już wg Rakiety .
Co do terminu - na chwilę obecną każda godzina, każdy dzień - dostosuję się . Najbardziej by mi odpowiadała jednak 20 - większość spraw załatwionych a i dużo czasu na narady .
u mnie ciężko z planowaniem ze względu na ciagłe pomysły moich rodziców(wyjazd na zakupy, posprzątaj itp.) więc trudno powiedzieć o której na kompa mogę wskoczyc. Jednak nic jutro nie jest przewidywane, więc mogę o 17:00 zacząć. Sęk w tym, że mogę być tylko 2 godziny(chyba że mamy nie będzie, to do 22:00 )
Jeśli większość będzie chciała, to zjawię się o 20:00. tylko że o 22:00 kończę.
Rudy, przez chwilę też o tym myślałem, ale uważam że to byłaby niepotrzebna wstawka( Latasz sobie, robisz patrole na orbicie bezludnej, pustynnej planety i skanery wykrywaja obiekt na niej, czyli Rdzeń.Niepotrzebna nam misja w stylu 1 misji z HW1 że praktycznie nic nie robisz(tylko ćwiczysz sterowanie).
Dolph, cieszę się bardzo!
To nie to, rdzeń przecież nie musi być odkryty na planecie. Poza tym nie wiem czy ktokolwiek zauważył podobieństwo z początkiem Cata: Bitwa o Hiigarę w misji 1, potem w misji 2 poszukiwania i eskorta uszkodzonego niszczyciela przed piratami. I gdzieś w środku misji nagle Somtaaw wykrywa nieznany obiekt porzucony gdzieś w przestrzeni.
Misja nie ma polegać na poszukiwaniach, tylko na czyś innym (bitwa, eskorta, coś spokojnego), i gdzieś w środku misji zostaje wykryte coś dziwnego. Potem można rozegrać walkę o rdzeń z tamtejszymi wrogami.
Sorki, dzisiaj odpada, trafiła mi się na jutro ważna sprawa, do której muszę się dobrze przygotować.
Rudy, ale to oznaczałoby przeinaczenie historii. Drugi Rdzeń został przecież znaleziony na "pustynnej, bezludnej planecie"
- "Minęły 4 tysiące lat, zanim na pustynnej, bezludnej planecie odkryto Drugi Rdzeń"
http://www.youtube.com/watch?v=tPxLqlDmJ8c&feature=player_detailpage#t=61s
Ale przyznaję, że pomysł w Cata niezły. Taki... niecodzienny, ciekawy! dnia Pon 15:58, 16 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
The Second Hyperspace Core, also known as Great Hyperspace Core, was found in the wreckage of an unknown starship in the Great Wastelands. It was known that it was as powerful and as capable as the Far Jumper used by the Bentusi. After extensive modifications it was mounted on the Hiigaran flagship - Sajuuk's Wrath.
No i mamy pierwszy concept pierwszej misji. Nasza flota: lotniskowiec ze 3 szwadronami intów i 2 zbieraczami. Eskortujemy statki handlowe wzdłuż pasa asteroid. Z początku cisza na rozplanowanie floty, po pewnym czasie pojawiają się wokół pasa lotniskowce piratów (niekoniecznie Turanic), kilka też trochę dalej (do 2 dalszych CC, też produkują, ale mniej, przydadzą się później). Wtedy prócz eskorty celem będzie również zniszczenie lotniskowców. Wróg będzie wykorzystywał główne myśliwce, atakując z każdej strony (nie na linii hangar - cel). Przy zbliżeniu się do (przed)ostatniego z pobliskich CC zostanie wykryty gdzieś niedaleko, lecz poza polem bitwy nieznany obiekt wytwarzający zakłócenia (możemy nawet z początku uznać to za wrogie urządzenie). Po dotarciu do celu znajdujemy wrak z hangarem. Po zadokowaniu tam fregaty desantowej (patrz Gehenna) z wraku wylatuje rdzeń który musimy przetransportować do naszego CC (np za pomocą zbieraczy, lub po prostu klikając). Najlepiej, żeby wtedy wszystkie wrogie CC skoczyły w pobliże rdzenia (ale nie tuż przy nim, nie może ich też być zbyt dużo) próbując przejąć rdzeń. Po zadokowaniu rdzenia do naszego CC niedobitki uciekają w hiperprzestrzeń jeśli mają, lub silnikami (lecą powiadomić dowództwo o tym co zaszło). Koniec misji .
ja trochę inaczej, ale ogólnie fajny pomysł.
Mamy patrolowy cc, w nim sekcja myśliwców, i możemy je budować., jakieś 2/3 flaczki do eskorty i desant na pokładzie cc. Latamy sobie, rutynowe patrolebo były sygnały o piratach(mogą to być przodkowie Turanic, Jeźdzcy Turovani, wystarczy coś pozmieniać w ich designie).
No więc pojawiają sie wrogie inty, walczymy.
Potem to co mówiłeś Rudy, wykrywamy jakieś zakłócenia itd. wysyłamy sondę i widzimy wrak.
Dokujemy fregatę. Mamy małą scenkę ze znalezieniem Rdzenia, i decyzją o zabraniu go.
Wysyłamy zbieracze( albo holowniki, jakaś nowa jednostka może być )
Wiadomo, eskorta od cc. Dokowanie i wiejemy, bo ataki się stanowczo nasilają. Prosto na Hiigarę pokazać zdobycz Dowództwu.
Koniec misji.
PS: jutro zapodam wam rysuneczek wraku. Pierwszy concept. dnia Wto 18:29, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 3 razy
Jak obiecałem. Wstępny rysunek.
Najpierw zaprojektowałem sam okręt. Transportowiec Przodków używany do transportu Rdzeni.
Oraz jako wrak z widokiem z góry. Plus holownik
To narazie pierwszy rysnukek, niezbyt dokładny, ale myśle że concept wam przypadnie do gustu
OK. Złożę ostatnie posty w kupę. Więc tak zacznie się historia.
Zaczynami od cutscenki, Gdzie jest mowa o Imperium Hiigary, o różnych rasach, potomkach po Przodkach, którzy w tajemniczy sposób przybyli, i pozostawili swoje dziedzictwo w postaci artefaktów porzuconych w galaktyce. Oraz o walkach z piratami i regularnych wojnach.
(Ta cutscenka nie jest moim zdaniem obowiązkowa)
Zaczynamy misję. Niech będzie ta ostatnia wersja, czyli moja z powyższego posta.
Co dalej? Cutscenka, w której Hiigaranie uświadamiają sobie zyskaną potęgę. Zapada decyzja o budowie Sajuuk's Wrath.
Misja 2.
Tu brak pomysłu. Myślę ze może zadanie polegające na zabezpieczeniu ważnych złóż surowcowych przed piratami, bądź uwolnienie regionu od piratów gdzie jest mnóstwo surowców, by można było założyć bazę i rozpocząć szeroko zakrojoną eksploatację na potrzeby Wielkiej Budowy(wiadomo czego)
Cutscenka do misji 3. Mowa o wielkich przygotowaniach, oraz o postępującej budowie. Minęło trochę czasu(kilka miesięcy). Gniew ma już mieć wkrótce wmontowany Rdzeń. wszystko odbywa się w wielkiej tajemnicy. Wojska rozbudowane, przygotowują się do ataku na sąsiada- Taiidan.
Ogólnie im dalej, tym bardziej martwię się, że wejdę gdzieś w kolizję z "History of Hiigara- Prelude to the End Times", którego w wersji angielskiej na Githubie nie rozumiem niestety... dnia Wto 19:17, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
fajne jestem pod wrazeniem ja narazie czytam historie i probuje cos robic , kazda para rak do pracy sie sprzyda