obwodnica Augustowa przez Rospudę=przekręt na 450 mln zł?
onlyifyouwant
Ekolodzy ujawniają: POrażka obwodnicy Augustowa 450 mln zł zarobili urzednicy i POlitycy na przekrętach i niewybudowaniu oraz projektach sprzecznych z prawem Polski i UE ktore trafily na smietnik i firma budowlana na niewybudowaniu obwodnicy, a POlitycy wszystkich partii robili sobie kampanie wyborcza kosztem miezkanców Augustowa„TIRY NA TORY” SPOSÓB NA ROZWIĄZANIE PROBLEMU TIRÓW W TRANZYCIE W POLSCE BRAKUJE 300 OBWODNIC, NP.WARSZAWY,ZA CENĘ 4 OBWODNIC MOŻNA ROZWIĄZAĆ PROBLEM W CAŁEJ POLSCE.
POlskim POlitykom - AFERZYSTOM ZAWDZIĘCZAMY UPADAJĄCĄ KOLEJ W KRAJU TRANZYTOWYM POMIĘDZY WSCHODEM I ZACHODEM EUROPY SPOSÓB NA ROZWIĄZANIE PROBLEMU TIRÓW W TRANZYCIE „TIRY NA TORY” W POLSCE BRAKUJE 300 OBWODNIC,NP. WARSZAWY,ZA CENĘ 4 OBWODNIC MOŻNA ROZWIĄZAĆ PROBLEM W CAŁEJ POLSCE. http://www.tiry-na-tory.free.pl
Wspomnijmy że te drogi są dobre dla osobówek ale problem to TIRY przejazd 1
przeładowanego niszczy drogę tak jak przejazd 140 000 samochodów osobowych
(oficjalne dane) SKAD SIE BIORA KOLEINY !!!!!??? http://www.tiry-na-tory.free.pl
Obciążanie ekologów winą za wypadki powstałe na skutek jazdy pijanych
kierowców, rażącej głupoty i braku wyobraźni to zwykła manipulacja. Opinia
publiczna ma prawo do informacji, że sprzeczne z prawem Polski i Unii
Europejskiej obwodnice Augustowa (w ekologicznej wersji wspólnej z obwodnica
Suwałk http://www.zieloni.osiedle.net.pl/warianty.doc) , Wasilkowa już dawno
mogłyby być zbudowane gdyby nie błędy kłamstwa i hipokryzja polityków,
urzędników wykorzystujących ofiary wypadków przy okazji wyborów, nieważnych
referendów czy nielegalnych blokad organizowanych przez osobę z wyrokiem za
jazdę samochodem po pijanemu.
Co do dróg i inwestycji to blokuje je głupota, korupcja, złodziejstwo i łamanie prawa przez urzędników i polityków wbrew prawu Polski i Unii Europejskiej np. polskie drogi nie maja dróg rowerowych nie są ogrodzone i nie maja przejść /tuneli dla zwierząt stąd wypadki ze zwierzętami = Przez drogowców giną ludzie i zwierzęta? http://www.zieloni.osiedle.net.pl/wilcze-oczy.htm
„Uwierzcie mi, oni potrafią wszystko. Tak już u nas jest, że najpierw coś robią, potem napotykają przeszkody, które przeoczyli na etapie planowania (celowo, aby tylko inwestycja szła do przodu), potem kombinują jak to wszytko poprawić (tu idą kolejne pieniądze), a potem trzeba jednak wszystko przerwać i przywrócić do stanu poprzedniego jak gdyby nigdy nic (a za to też trzeba zapłacić). Robota jest, kasa idzie, tylko efektów jakoś ni ma.... Polak potrafi...”
NA SPRZECZNEJ Z PRAWEM POLSKI I UE OBWODNICY AUGUSTOWA ZAROBIA PO=dwojnie:) najpierw ja „buduja” wykonujac nielegalnie prace za ok. 200 mln zł, (1 km zwyklej drogi POzawyzanych kosztach wychodzi drożej niz 1 km auto=straty:) POtem musza rozbierac, placic odszkodowania wykonawcy 150 mln zł, bezprawnie wywlaszczonym specustawa rolnikom za zniszczone gospodarstwa tak to urzednicy i ich znajome firmy budowlane zarobily na niestniejacej drodze juz ok 350 mln zł =to patent na biznes i PO=zawyzanie kosztów
Dlatego obwodnica nie POwstala bo zabrakło na nia pieniedzy, zreszta urzednikom i POlitykom nie zalezalo na jej budowie, tylko na wygrywaniu POd jej pretekstem wyborów tak dlugo jak jej nie bylo, zawyzaniu kosztów kolejnych projektów, przetargów, odszkodowan dla firm
Gdyby Powstal 1 km most nad Rospuda POd wplywem przeladowanych tirów PO roku wymagalby remontu, nastepna okazaja do przetargów, łaPOwek przekretów, tiry wrocilyby do Augustowa - Sztandarowy przykład to wiadukt na ul Dąbrowskiego w Białymstoku „remontowany co roku od wielu lat . Dla porównania niemieckie betonowe autostrady wytrzymują bez remontów po kilkadziesiąt lat:)
PO=DOBNO MINIMUM 10% WARTOŚCI ZAMÓWIENIA WRACA JAKO LA=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ
I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki
KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK NAJDROZEJ NAJGORZEJ I NAJDLUZEJ NIEWAŻNE ŻE BEZ SENSU I ZE PO=DCZAS KRYZYSU RACZEJ TRZEBA OBNIZAC PO=DATKI I WYDATKI "JAK KRASC TO MILIONY" DLATEGO URZEDASY ZAJMUJA SIE WIEKSZYMI DROGAMI, PLANAMI SPALARNI ITP. NA TAKICH MALYCH INWESTYCJACH ZBYT LATWO WYKRYC ICH SZWINDLE PRZEKRETY I ZAWYZANIE KOSZTÓW?
niekończące się remonty to akurat patologia: jeżeli kryterium na przetargu jest tylko cena a nie np. długość gwarancji to drogi specjalnie robi się byle jak by potem zarabiać na ich niekończących się remontach
jest nawet PO=lska specjalnosc: sposob kladzenia asfaltu przy przymrozkach by szybko te dziury Po=wstawaly:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Wine-za-dziurawe-drogi-ponosi...-kalendarz,wid,11000374,wiadomosc_prasa.html Polski asfalt, pod względem używanych materiałów, w żadnym przypadku nie różni się od stosowanego na Zachodzie - twierdzi na łamach dziennika "Metro" dr. inż. Paweł Mieczkowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Według niego dziurom na naszych drogach winny jest... kalendarz. - Problem nie w tym, co się na drogi kładzie, ale kiedy - wyjaśnia naukowiec. - Z grubsza polski kalendarz robót drogowych wygląda tak: wiosną rozpoczyna się procedurę przetargową, która kończy się późnym latem. Zleceniodawca naciska na firmę, by roboty rozpoczęła jak najszybciej, więc prace ruszają jesienią, zaś warstwę ścieralną asfaltu kończy się kłaść przy pierwszych mrozach. I to jest właśnie przepis na dziury. - Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.
ZBIŻAJĄ SIĘ PRZYMROZKI = W BIAŁYMSTOKU REMONTY RUSZYŁY PEŁNA PARĄ
DOWCIP:PO CZYM POZNAC KIEDY POLITYK KŁAMIE?OTWIERA USTA:) NAJDROŻSZA W EUROPIE BENZYNA PODATKI ZUS KLĘSKA EURO 2012 TELEFONY AUTOSTRADY(CHOĆ ICH BRAK) polskim politykom - aferzystom zawdzięczamy najdroższą w stosunku do zarobków w Europie benzynę, dziurawe drogi, brak dróg szybkiego ruchu i autostrad, upadającą kolej w kraju tranzytowym pomiędzy wschodem i zachodem Europy, najdroższe telefony, dostęp do internetu, najwyższe składki na ubezpieczenie społeczne przy najmniejszych świadczeniach społecznych nie pozwalające na godną egzystencję ludzi starych i chorych, bankrutujące szpitale, ludzi umierających w kilkumiesięcznych kolejkach do lekarza... ale można opowiadać bajki o EURO 2012, lotniskach, operach, auto=stratach...
polityka "proinwestycyjna" to kradzież publicznych pieniędzy. Absurdalne inwestycje z zawyżonymi kosztami (ok. 10% to koszt łapówek) powodują podniesienie podatków (w Polsce wysokość podatków to nawet 50-70%, np. w Anglii tylko 11%), zadłużają budżet i hamują rozwój gospodarczy.
Dlaczego więc władze wybierają rozwiązania najdroższe i nonsensowne ? Jak się szacuje, wartość łapówek przy przetargach dla urzędników i polityków wynosi minimum ok. 10 %. Dlatego urzędnicy, politycy wciąż coś budują, kupują (za nasze publiczne pieniądze), a podatki i ceny w Polsce należą porównywalnie z zarobkami do najwyższych w Europie.
NIE MOŻNA WPROWADZIC ISLAMSKIEGO PRAWA KARZACEGO ZLODZEI UCIECIEM REKI-WSZYSCY POLITYCY BYLIBY BEZRĘCY
PREWENCYJNIE ARESZTOWAC ORGANIZATORÓW NIELEGALNYCH BLOKAD SZCZEGÓLNIE TYCH Z WYROKAMI ZA JAZDE PO PIJANEMU, a PO=pierajacych topienie kasy w bagnie Rospudy wbrew prawu PO=lski i UE obciazyc kosztami i PO=zamykac w wiezieniu za ten złodziejski przekret
TIRY PO=TRZEBNE SA TYLKO TIROWKOM http://www.tirynatory.FREE.pl
PORÓWNANIE WARIANTÓW
Zatrzymany Wariant obwodnicy Augustowa Generalnej Dyrekcji Dróg sprzeczny z prawem Polski i UE
Proekologiczny wariant wspólnej obwodnicy Augustowa i Suwałk
Zakres inwestycji oraz jej lokalizacja
Budowa obwodnicy Augustowa z estakadą przez bagna w dolinie rzeki Rospudy.
Połączenie budowy obwodnicy Suwałk i Augustowa ominięcie bagien Rospudy
Koszt inwestycji.
minimalnie 700 mln zł (koszt z każdym miesiącem wzrasta - obecnie mówi się już o co najmniej 1 mld mln. zł)
mld zł
liczba mieszkańców, którzy skorzystają z inwestycji.
30 tyś. mieszkańców Augustowa
Łącznie 100 tys. mieszkańców Suwałk i Augustowa.
Czas realizacji przedsięwzięcia.
Nielegalna budowa sprzeczna z prawem Polski i UE została wstrzymana. Jej kontynuacja groziła Polsce utrata wszystkich funduszy z UE i ogromnymi karami. Na budowę z wyłącznie środków Polski np. z Krajowego Funduszu Drogowego zabrakło pieniędzy
Prace będą mogły rozpocząć się za dwa lata i po dwóch kolejnych zakończyć.
Problemy:.
Droga i most zbudowany na niestabilnym bagiennym podłożu pod wpływem przeładowanych tirów bardzo szybko wymagałby remontów a tiry wróciłyby do Augustowa.
Wykup gruntów i przygotowanie dokumentacji wymaga około 2 lat.
Źródła finansowania.
Krajowy Fundusz Drogowy - zaledwie 20 mln zł na ten rok.
Oferta Unii Europejskiej o 85% sfinansowaniu inwestycji
Pijany za kierownicą poucza o bezpieczeństwie? Organizator nielegalnych blokad dróg by zyskac PO=pularnośc PO=lityczną najazdu 600 zwolenników Radia Maryja na obóz ekologów w dolinie Rospudy 25.02.2007 r niedoszły wicemarszałek województwa rozwiązanego sejmiku województwa Podlaskego Andrzej Chmielewski z Samoobrony „W listopadzie 1995 roku został zatrzymany przez augustowską policję. Prowadził samochód po pijanemu. Miał 2,81 promila alkoholu W 1995 roku został skazany na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na dwa lata za sprzedanie mercedesa zajętego przez komornika. Karę grzywny otrzymał natomiast w tym samym okresie za sfałszowanie dokumentów. W związku z tą sprawą był nawet tymczasowo aresztowany. Siedział w areszcie śledczym w Barczewie. http://naszbialystok.blox.pl/2006/12/Straszy-sadem.html
Jeśli ktos cos sp... dostaje kopa w góre przykłady: były burmistrz Augustowa Cieslik z PO przez 12 lat oszukiwal ludzi z obwodnica Augustowa budowana wbrew prawu i bez kasy UE. Jak cala sprawa się wydala uciekl przed od=POwiedzialnoscia w PO=selski immunitet
Przed nim były wojewoda Sralinski z SLD podpisal decyzje w tej sprawie i został PO=słem
MALINOWSKI RZECZNIK DROGOWCÓW BYLY DZIENNIKARZ POronnego napisał tyle kłamstw ze gdyby mu wierzyc sprzeczne z prawem i pozbawione dotacji UE obwodnice Wasilkowa, Augustowa i Via Baltika w poczatkowym projekcie przez Bialystok juz powinny byc zbudowane:)
http://www.radio.bialystok.pl/wiadomosci/region/id/53786
W Augustowie przy krajowej "ósemce" nie będzie ekranów dźwiękoszczelnych. Prośbę o ich ustawienie do GDDKiA w Białymstoku złożyli mieszkańcy miasta. Ta jednak powiedziała: nie.
Ponad 500 mieszkańców bloków przy ulicach: Chreptowicza, Brzostowskiego i 29 Listopada zebrało podpisy pod wnioskiem o zamontowanie ekranów, ponieważ - jak tłumaczą - hałas powodowany przez jadące przez miasto tiry, od lat zatruwa im życie.
Pismo do drogowców wysłał w ich imieniu prezes Augustowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej czyli zarządca osiedla. Niestety, jak mówi rzecznik GDDKiA Rafał Malinowski, po pierwsze ustawienie ekranów akustycznych jest wręcz niemożliwe ze względów technicznych a po drugie nie ma takiej potrzeby. W 2014 roku zgodnie z planami będzie bowiem oddana do użytku augustowska obwodnica, więc poziom hałasu w mieście na pewno zmaleje.
Mieszkańcy, którzy nie ukrywają rozgoryczenia z powodu odmownej decyzji drogowców, mają tylko nadzieję, że do tego czasu nie ogłuchną.