NEGATYW ?
onlyifyouwant
WitamJako że zostałam szczęśliwą posiadaczką wymarzonego Garbatego,
i nie wszystko jeszcze do końca ogarniam to będę prosić o pomoc
Na wstępie chciałabym uprzedzić teksty, "kobieta i garbus" "będzie różowy" "zapał minie przy pierwszym problemie" nie ma takiej opcji. Garbaty ma być kobiecy ale z pazurem. Docelowy silnik z Subaru. konkret gleba itd itd.
Jak się dowiedziałam jest milion modeli garbatego
Wiem że posiadam zawieszenie SWING AXLE jednak dla potwierdzenia wrzucam fotkę
Chce uzyskać negatyw na tylnych kołach i z tego co się już zorientowałam na tym zawieszeniu jest to do osiągnięcia bez większych problemów (mam już obniżone amortyzatory, czekam na regulowane wchacze do SWING-a i kilka dupereli) i teraz pytanko czy te sprężyny zostają czy może trzeba je zastąpić jakimiś innymi?
Będę bardzo wdzięczna za pomoc ponieważ jak przystało na kobietę nie wszystko w tym temacie ogarniam
Witaj.
Tak, masz Swing Axcle.
A czemu wybór padł na silnik Subaru? Garbowy silnik można zrobić na prawdę mocny zapraszam na moją stronę firmową: www.quickstickvw.com Jeśli będziesz miała pytania zapraszam.
Jeśli chodzi o negatyw to jak najbardziej jest do uzyskania na SW. Nie musisz zakładać regulowanych wahaczy. Obniżasz na wieloklinach drążków skrętnych.
Pozdrawiam TYKA dnia Czw 22:13, 22 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
o dziękuję za pomocne odpowiedzi...
Stronka FB dodana już od jakiegoś czasu do ulubionych
Wiem że garbowy silnik można grzebnąć bardzo mocno jednak są tego dość spore koszty z tego co się orientowałam. Chciałabym mieć zapas na tyle aby tym co się podśmiewają i mówią "patrz jaki ładny garbusik laska ma" pokazać że jest czym pojechać. Jednym słowem złamać stereotypy że garbus kobiety będzie różowy w kwiatki czy coś takiego - chciałabym niejednemu cwaniakowi utrzeć troszkę nosa ale również jeździć nim w dalsze wycieczki.
Jeśli chodzi o zawieszenie to nie znam się na tym aż tak bardzo, dlatego szukam informacji po forach i z dostępności części wywnioskowałam że tak będzie najlepiej.
Od razu mówię że nie chce robić jakiś samoróbek, spawania itd ma byc bezpiecznie i pewnie.
jeśli ma być bezpiecznie to odpuść sobie regulowane szable (wahacze) i obniż na wieloklinach.
Subarowy silnik też nie będzie tani, do tego przeróbki "całego" samochodu do tego nie będzie to już "garbus" tylko puszka z silnikiem subrau
Może trochę ortodoksyjnie zabrzmiało ale to co garb ma w sobie najbardziej rozpoznawalnego o dźwięk silnika.
Ja bym się na Twoim miejscu zastanowił nad garbowym silnikiem delikatnie dłubniętym z możliwością rozwoju.
Silnik od subaryny bedzie niżej leżał więc obniżenie radykalne to taki sobie pomysł. Dodatkowo przy takiej mocy i szybkiej jeździe negatyw?
negatyw być musi bo nam się baaaardzo podoba.
obniżenie również bo również wpływa na wygląd i prowadzenie...
Samochód nie ma zasuwać cały czas tylko jak zajdzie taka potrzeba
Negatyw jest rozwiązaniem ograniczającym w znacznym stopniu przyczepność na starcie. Idealne ustawienie kół przy starcie, gdy tył garba mocno przysiada - w sensie efektywności wykorzystania całej szerokości bieżnika - jest przy pionowym ustawieniu koła. Jeśli punktem wyjściowym jest negatyw, to przy ostrym ruszaniu... Sama panienka rozumie
Jeśli stylówa jest ważniejsza niż osiągi, to się nie czepiam, przyjmuję do wiadomości u już, ale jeśli chodzi o efekt na 1/4 mili, to nie zawsze idzie on w parze z aktualnymi trendami na mega zglebione garby.
Moim zdaniem optymalne ustawienie zawieszenia pod 1/4 i ulicę wymyślono w latach 70tych - czyli nos w dół a tył na seryjnej wysokości lub lekko opuszczony. To po prostu działa, a styl... Mnie pasuje, ale tobie nie musi.
Negatyw jest rozwiązaniem ograniczającym w znacznym stopniu przyczepność na starcie. Idealne ustawienie kół przy starcie, gdy tył garba mocno przysiada - w sensie efektywności wykorzystania całej szerokości bieżnika - jest przy pionowym ustawieniu koła. Jeśli punktem wyjściowym jest negatyw, to przy ostrym ruszaniu... Sama panienka rozumie
Jeśli stylówa jest ważniejsza niż osiągi, to się nie czepiam, przyjmuję do wiadomości u już, ale jeśli chodzi o efekt na 1/4 mili, to nie zawsze idzie on w parze z aktualnymi trendami na mega zglebione garby.
Moim zdaniem optymalne ustawienie zawieszenia pod 1/4 i ulicę wymyślono w latach 70tych - czyli nos w dół a tył na seryjnej wysokości lub lekko opuszczony. To po prostu działa, a styl... Mnie pasuje, ale tobie nie musi.
Tak to wiemy, i już uprzedzamy że nie budujemy garba na ćwiartkę, jak mówiliśmy będzie jeździć kobieta, przede wszystkim jej ma się podobać
silnik subaru i negatyw raczej nie idą w parze (silnik subaru ma problem z miską olejową, która wypada dośc nisko, oczywiście są zestawy, z ktorymi można przeskoczyć ten problem, ale sa one liczone w dużej ilości funtów). Pomijając, że do subaru lepiej byłoby mieć jednak suche półosie, na których negatywu się nie uzyska. Obniżenie samochodu i dobre prowadzenie nie idzie w parze z negatywem...
Poza tym, żeby mieć fajny negatyw trzeba w sumie mocno obniżyć auto. Moj garbus wisi już dość radykalnie nad ziemią (bez posiadania air ride) i nadal nie mam wielkiego negatywu.
"jasny gwint" :/ ten samochód ma chyba z milion kruczków które trzeba ogarnąć ! ale nie łamiemy się... zrobimy drania