ďťż

malowanie cylindrów type 1

onlyifyouwant

no właśnie czy można je jakoś zabezpieczyć i jeśli to czym ???????


farba piecowa- najczesciej czerwona
Są w sprzedaży specjalne lakiery w spreju wytrzymujące wysoką temperaturę ok 400st.C. Taka trochę srebrzanka - kolory srebrny i czarny. Używałem takowych do malowania cylindrów motocyklowych. Sprawdzała się znakomicie. Polecam. Koszt nieduży ok 15zł. Pzdr
Tylko po co ???


O to trzeba zapytać pytającego?!
a czy to nie działa w ten sposób, że farba dodatkowo zatrzymuje ciepło w cylindrach zwiększając ich temp? wtedy to już też nie rozumiem po co

a czy to nie działa w ten sposób, że farba dodatkowo zatrzymuje ciepło w cylindrach zwiększając ich temp? wtedy to już też nie rozumiem po co

dla tego pytam po co
ale temat juz omówiony i wytłumaczony samemu zainteresowanemu.
to git
dokładnie
Nie wiem co Tyka napisal, ale powierzchnia lakierowana lepiej oddaje cieplo od powierchni nielakierowanej.
Wiem, bo sam robilem doswiadczenie na polibudzie a nie slyszalem od kogos
no to teraz mam do myślenia
@kendy

Rozwiń proszę temat, bo to ciekawa sprawa jest jak taki 'upaćkany' farba cylinder czy cokolwiek innego oddaje ciepło lepiej niż 'nieupaćkany'

w tej materii nie mam bladego pojęcia tak że każde rozjaśnienie będzie mile widziane.

Z góry dziękuję i pozdrawiam dnia Czw 10:18, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie pamietam To bylo z 12 lat temu.
Pamietam tylko ze podlaczalismy prad do dwoch plaskownikow rezystancyjnych i poddawalismy je badaniu temperatury. Po wylaczeniu napiecia ten pomalowany schladzal sie szybciej.
Malowanie bylo w czarnym macie
zdolność przewodzenia ciepła określa λ współczynnik przewodnictwa ciepła, każdy materiał ma swój współczynnik, poprzez pomalowanie cylindra nie da się zmienic tego współczynnika, dołożymy warstwę i da nam ona zmianę temperatury zewnętrznej cylindra ale na styku cylindra z farbą temp pozostanie taka sama.
materiał - przewodność cieplna W/(m·K)
srebro - 420
miedź - 370
stopy glinu - 200
stal - 58

aby poprawić chłodzenie musielibyśmy:
zwiększyć różnicę temperatur- chłodzić zimniejeszym powietrzem.
lub
zmniejszyć grubość ścianki cylindra, wtedy temp zewnętrzna cylindra będzie miała wyższą temp i uzyskamy większą różnicę temp.
zwiększyć powierzchnię oddawania ciepła - radiatory - użebrowanie cyl.
malowanie z teoretycznego punktu widzenia nie powinno pomóc.
mniej więcej o tym samym myslałem w bardziej laiczny sposób (czytaj praktyczno organoleptyczny) niestety badań nie przeprowadałem.

moze bym faktycznie jakoś spróbował pomierzyć.
Az chyba siegne gdzies po ksiazki ze studiow bo juz sam zglupialem
nie no wiesz Kendy może jakieś powłoci coś wspomagają tego nie wiem jesli chodzi o chłodzenie.
Ale jeszcze się nei spotkałem z malowaniem cylindrów w garbie (tym bardziej sportowym) w celu poprawienia odprowadzania ciepła.
Ale często bywało tak że na kartce czy symulacji komputerowej wychodizło coś a w praktyce nie do konca miało to rację bytu.

ale jak byś znalazł to fajnie by było bo to ciekawostka niezależnie od wyników.
Copyright (c) 2009 onlyifyouwant | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.