ďťż

Zaczynam się zastanawiać nad silnikiem

onlyifyouwant

witam,
Zaczynam się zastanawiać nad remontem silnika.
Już wcześniej zakładałem temat dotyczący mojego silnika. jest to 1200cc
Jako że cały budżet pochłoną remont blacharki to musiałem zrezygnować z bardzo mocnego silnika.
Dlatego zastanawiam się nad lekko dłubnietym silnikiem.
najchętniej zbudował bym silnik 1.6 na bloku 1.2 który mam. czy budowanie silnika 1.6 na 1.2 jest opłacalne czy lepiej poszukać od razu bazy 1.6
Jaki zakładam plan całkowity
- remont/wymiana zużytych części.
-może splanowanie głowic i porting
-ostrzejszy wałek
-full flow pytanko bo trochę nie wtajemniczony jeszcze jestem full flow to jest wyjście oleju z bloku po to aby podłączyć filtr i powrót ?
-gaźnik seryjny
-wydech też
ma być to silnik rozwojowy który z biegiem czasu będzie dostawał kolejne gadgety.
teraz najważniejsza cześć czy taki lajik jak ja da sobie radę złożyć silnik z pomocą książki i waszych porad ? ile kosztowało by zrobienie tego u profesjonalisty? ile mniejwięcej kosztowało by kosztowały te wszystkie zabiegi szlifowania bloku wału wyważania i osiowania ?


wałek szklanki sprężyny - ok.1000zł
obróbki (blok głowice itp) - ok.1000zł u taniego fachowca:)
Panewki (wałek, korby, wał) - 170zł
głowice przydały by się dwudolot - za ile upolujesz
uszczelki itp 100-150zł
komplet do FF 350zł
i jeszcze inne niespodziewane wydatki


obróbki (blok głowice itp) - ok.1000zł u taniego fachowca:)

A u pewnego i dobrego ?
Ja robiłem na Krasnobrodzkiej, ale nie mam pewności, czy jest tanio i niestety nie mam też 100% pewności, że jest pewnie.


licz około 70zł za otwór plus szlify z panewkami 600-700zł jesli przeniesienie otworów od szpilek (stare 1200 miały inny rozstaw) to licz za 1 dziure około 35zł + case saver
zatem lepiej kup dorbe 1600
Co do obróbki głowic to polecam Gabi-car'a, na pewno poczujesz wzrost mocy i co za tym idzie poczucie dobrze wydanych $.

Co do obróbki głowic to polecam Gabi-car'a, na pewno poczujesz wzrost mocy i co za tym idzie poczucie dobrze wydanych $.

polecam
Marcin robi na prawdę dobrą profesjonalną robotę.
a możecie mi wytłumaczyć łopatologicznie co mam krok po kroku zrobić aby przygotować blok ?
czy poprostu zawieść blok i wał na krasnobrodzką i panowie będą wiedzieć co robić i na jakie wymiary szlifować ?
i czy wogóle ten blok nadaje się do odbudowy (to jest ten 1.2 z tych nowszych co miały szpilki tak jak 1.3 i 1.6)
czy koszty budowy 1.6 dużo różnią się od budowy 1.7 czy nawet 1.9
czy przy 1.6 muszę wymienić wał czy da radę od 1.2?
jeżeli kupujesz nowe tłoki i cylindry to te do 1,8 czy 1,9 nie różnią się znacząco ceną od 1,6. Pod więcej niż 1,6 musisz otwierać blok, najpierw trzeba obejrzeć blok sprawdzić na ile jest zużyty, pomierzyć czy był już robiony czy nie dopiero myśleć. Do 1,6 wał wystarczy zresztą pod więcej też da radę. Jeżeli nie masz wogóle doświadczenia z mechaniką silnikową, nawet prostą, i nie posiadasz dobrej literatury np. How to rebuild your vw aircooled engine, to poproś kogoś o pomoc.

Dodatkowo jeżeli będziesz składał na dwudolotowych głowicach przydało by się założyć chłodnicę oleju doghouse (wtedy musisz wymienić większość oblachowania) albo zrobić zewnętrzną bo seryjna centralna to raczej za mało przy 1,6. Łysy coś o tym może powiedzieć. Ja jestem teraz w trakcie składania 1,6 i powiem ci że budżet przekroczył już chyba ze 4000 i ciągle rośnie więc 1,6 też nie jest tanie, z tym że ja robię na dwóch gaźnikach, a to jest spory koszt dodatkowy. dnia Nie 21:08, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz

Jeżeli nie masz wogóle doświadczenia z mechaniką silnikową, nawet prostą, i nie posiadasz dobrej literatury np. How to rebuild your vw aircooled engine, to poproś kogoś o pomoc.
posiadam albo posiadałem bo gdzieś ją położyłem przewaliłem cały dom garaż i nie mogę znaleść

to poproś kogoś o pomoc.



Dodatkowo jeżeli będziesz składał na dwudolotowych głowicach przydało by się założyć chłodnicę oleju doghouse (wtedy musisz wymienić większość oblachowania) albo zrobić zewnętrzną bo seryjna centralna to raczej za mało przy 1,6. Łysy coś o tym może powiedzieć. Ja jestem teraz w trakcie składania 1,6 i powiem ci że budżet przekroczył już chyba ze 4000 i ciągle rośnie więc 1,6 też nie jest tanie, z tym że ja robię na dwóch gaźnikach, a to jest spory koszt dodatkowy.

własnie wiem że gaźnik to kupa kasy dlatego się zastanawiam czy da radę złożyć 1.8 na jednym seryjnym gaźniku a potem w miarę zbierania kasy załozyć 2
chłodnice napewno założę dog house. z tym chyba nie ma dużo roboty albo przejściówki do galeri olejowych albo rozwiert. chyba jeszcze trzeba mocowanie zwiekszyć ?

to poproś kogoś o pomoc.



Dodatkowo jeżeli będziesz składał na dwudolotowych głowicach przydało by się założyć chłodnicę oleju doghouse (wtedy musisz wymienić większość oblachowania) albo zrobić zewnętrzną bo seryjna centralna to raczej za mało przy 1,6. Łysy coś o tym może powiedzieć. Ja jestem teraz w trakcie składania 1,6 i powiem ci że budżet przekroczył już chyba ze 4000 i ciągle rośnie więc 1,6 też nie jest tanie, z tym że ja robię na dwóch gaźnikach, a to jest spory koszt dodatkowy.

własnie wiem że gaźnik to kupa kasy dlatego się zastanawiam czy da radę złożyć 1.8 na jednym seryjnym gaźniku a potem w miarę zbierania kasy załozyć 2
chłodnice napewno założę dog house. z tym chyba nie ma dużo roboty albo przejściówki do galeri olejowych albo rozwiert. chyba jeszcze trzeba mocowanie zwiekszyć ?

hej, tak czytam i niestety chyba musze to powiedzieć luki... myślę ze nie powinieneś sam budować tego silnika bo szczerze mówiąc nie za bardzo masz zbyt wiele wiedzy na ten temat.
po pierwsze uzbieraj pieniądze na prawdę. nie używaj półśrodków... bo tylko źle to wyjdzie.
PS... Dog house to nazwa samej obudowy seryjnej chłodnicy oleju... a nie obudowa wiatraka...

Jeśli chcesz zlecić komuś budowę chętnie sie podejmę. odezwij sie na maila zrobię Ci wycenę.

pozdrawiam.

to poproś kogoś o pomoc.



Dodatkowo jeżeli będziesz składał na dwudolotowych głowicach przydało by się założyć chłodnicę oleju doghouse (wtedy musisz wymienić większość oblachowania) albo zrobić zewnętrzną bo seryjna centralna to raczej za mało przy 1,6. Łysy coś o tym może powiedzieć. Ja jestem teraz w trakcie składania 1,6 i powiem ci że budżet przekroczył już chyba ze 4000 i ciągle rośnie więc 1,6 też nie jest tanie, z tym że ja robię na dwóch gaźnikach, a to jest spory koszt dodatkowy.

własnie wiem że gaźnik to kupa kasy dlatego się zastanawiam czy da radę złożyć 1.8 na jednym seryjnym gaźniku a potem w miarę zbierania kasy załozyć 2
chłodnice napewno założę dog house. z tym chyba nie ma dużo roboty albo przejściówki do galeri olejowych albo rozwiert. chyba jeszcze trzeba mocowanie zwiekszyć ?

hej, tak czytam i niestety chyba musze to powiedzieć luki... myślę ze nie powinieneś sam budować tego silnika bo szczerze mówiąc nie za bardzo masz zbyt wiele wiedzy na ten temat.
po pierwsze uzbieraj pieniądze na prawdę. nie używaj półśrodków... bo tylko źle to wyjdzie.
PS... Dog house to nazwa samej obudowy seryjnej chłodnicy oleju... a nie obudowa wiatraka...

Jeśli chcesz zlecić komuś budowę chętnie sie podejmę. odezwij sie na maila zrobię Ci wycenę.

pozdrawiam.
też mi się wydaje że niepowinienem tego budować doświadczenie z budowaniem silników mam żadne i się z tym nie kryje chętnie odezwę się na e-maila .

odezwij sie na maila zrobię Ci wycenę.

pozdrawiam.

już wysłany
Copyright (c) 2009 onlyifyouwant | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.