ďťż

Dodatkowe chłodnice oleju z wentylatorem...

onlyifyouwant

Siema
Chłopaki macie jakieś doświadczenie z chłodnicami oleju z wentylatorem ? Jakieś porady ? Co polecacie ? Czy stosować takie chłodnice odrazu z termostatem czy z ręcznym włacznikiem ? Czy z jednym i drugim ?
Może ktoś z Was ma jakąś z poniższych chłodnic ? Możecie coś poowiedziec na ich temat ? Którą byście polecili ?
1. Bug Pack, 72 blaszki


2. CB Performance
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=228

A może jeszcze jakieś inne wynalazki ?


siema , mam podobną zagwostkę bo nie wiem czy lepiej dodatkową chłodnicę czy zupełnie wymontować seryjną i zainwestować w 6 stów w taką z wentylatorem .... jakieś sugestie?????????
moim zdaniem jak nie masz jakiegoś mocno podrasowanego silnika to sprawna i czysta seria z kompletnym oblachowaniem powinna starczyć
na pewno takie dodatkowe wiatraki ma Dabtuner u siebie - albo coś podobnego widziałem u niego


U mnie w upały na mieście szybko temp skacze do 90-100 stopni. Na trasie jeszcze więcej, a mam lekko podrasowane 1,6. Ale mam też nagrzewnice i całe powietrze nie leci na cylindry. Na pewno taka chłodnica na zewnątrz to dobry pomysł, ale może wystarczy kupić samą chłodnice a wentylator zaadoptować od jakiegoś małego auta?
ja mam 1915 cm3 z wałkiem w110 i na weberach idf 40 i muszę powiedzieć że po mieście w 25 minut dobrego jeżdżenia zrobiło się 107-110 stopni a to chyba dość sporo ,podejrzewam że w trasie będzie więcej więc chyba lepiej będzie kupić taką konkretną z wiatrakiem elektrycznym ,seryjną wywalić i dokupić inną obudowę wentylatora np :doghouse czy coś tam ......
dog hause to obudowa w której chłodnica oleju jest za obudowa a nie w srodku. Chodzi Ci zapewne o 36hp style.
Ale ona nie poprawi Ci wydajnosci chłodzenia.
albo patent własny na pewno dużo tańszy np:adapter pod firtel wymuszający obieg oleju 110pln + chłodnica od pajero 2.5tdi 150pln +wiatraczek klimy daewoo 100 pln +przewody i cybanty 40pln =400 pln ....z przodu lub przy skrzyni ????

=
aha i jeszcze taka sprawa że pompa oleju w moim silniku to : http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=113_167_172&products_id=1847 ,jak dam dużą chłodnicę to czy pompa da radę ?????
Pompa raczej da rade.
Ja już zamówiłem tą chłodnicę u Bartka z garbusowy.pl o której na poczatku pisałem. Powiniennem ją miec jakoś w ciągu tygodnia-dwóch. Dam znac jaka jest różnica. Ale bardzo często się spotykałem, że nawet seryjne silniki 1.6 lubiały się grzać przy duzych upałach. A ja nie chcę jeździć latem zestresowany czy mi zaraz temp nie skoczy do 130 stopni na światłach
Szukałem jakiś czas na Allegro ale nic. Większość jest za duża. Firma SETRAB ma fajne chłodnice ale bardzo drogie.

dog hause to obudowa w której chłodnica oleju jest za obudowa a nie w srodku. Chodzi Ci zapewne o 36hp style.
Ale ona nie poprawi Ci wydajnosci chłodzenia.
może nie poprawi chłodzenia cylindrów i głowic ale czy pogorszy? bo jak nie pogorszy to ma tą przewagę że robi się więcej miejsca i można swobodniej grzebać np przy gażnikach czy nawet świece wykręcić ....
witam
ja miałem duże problemy z chłodzeniem
po zastosowaniu takiego zestawu problem ustapił
u mnie w 15 min robiło się 110 stopni
teraz spokojnie utrzymuje 90 stopni
mam zamontowana nad skrzynia
A stand offy coś dają? Bo jeżdżę z uchyloną klapą od dołu i szybko temp wzrasta do 100 stopni.

A stand offy coś dają? Bo jeżdżę z uchyloną klapą od dołu i szybko temp wzrasta do 100 stopni.

Ja mam stand off'y ponieważ mam klapę ze starego modelu bez kratek. W tamtym roku jak jechałem na Suli to temp też rosła do 110 .. 120 stopni nawet ... ale mam chłodnice oleju std poza silnikiem wiec miała chłodzenie tylko jak jechałem. Stand off'y bardziej doprowadzają dostateczną ilośc powietrza do dwugaźnikowców niż mają wielki wpływ na chłodzenie. W moim przypadku akurat jeszcze zapewniają dopływ powietrza do centralnego wentylatora.
Dabtuner .... a Ty masz u siebie termostat czy tylko pstryczek ? Czy jedno i drugie ?
co do chłodzenia.
- po pierwsze primo: obudowa typu 36hp bez dog housa i wylotów świeżego powietrza (podstawa to wykorzystać wiatrak do chłodzenia tych podzespołów które w żaden inny sposób nie mogą być chłodzone) + spędzenie kilku godzin na dokładne spasowanie tej obudowy.

- po drugie primo: dodatkowa chłodnica oleju z wiatrakiem. Prema cool czy zestawy Bug Packa są wystarczająco wydajnymi systemami (polecam wiatrach załączany osobiście niż przez termoswich no chyba że ktoś nie monitoruje pracy silnika podczas jazdy na wskaźnikach - alt to taka osoba niech sobie kupi hondę... a nie bawi w modyfikowanie wiatrołapów).

- po trzecie primo: pompa olejowa: "zwykła" pompa "HD" ma taką samą wielkość trybików jak standardowa 1600 (czyli 26mm). Stosując dodatkową chłodnicę oleju obowiązkowo polecam dać 30mm pompę najlepiej z deklem z zaworem ciśnieniowym (VWSPEEDSHOP lub CSP ewentualnie Gene Berg).

- po czwarte primo: "Stand offy" ich funkcja w pierwszej kolejności była następująca: IDA... na kolektorach Skat Trak są wysokie i wadziły o klapy (głównie dziadkowe ale i reszta też). Zatem zamiast piłować stasky zakładano standoffy które i polepszały cyrkulacje powietrza w komorze czyli nie tylko świeże powietrze do 4 gardzieli ale i znaczne polepszenie chłodzenia. Gdy jeździłem ze staksami moje pierwsze 1600 z delkami praktycznie zawsze się nie dogrzewało (nawet latem).

Co do Dabowego chłodzenia załączanie wiatraka jest z przełącznika i tak radzę wszystkim no chyba że to co pisałem wyżej.
moje 1776 na bardzo słabo wydajnej chłodnicy z wiatrakiem nie przekroczyło nigdy 120C przy ostrym piłowaniu (a lekkiego życia nie ma).
w Trasie w UPALNE dni przy 90km/h temperatura oscyluje w granicach 100-105C.
To dość normalne temperatury jak na wiatrowy silnik dla tego pamiętajcie o jak najlepszych olejach (motul 300V Competition 15W50 lub 20W50, midland).

No to sobie popisałem. Wracam do pracy. Powodzenia wszystkim życzę. niech moc będzie z Wami
Jeszcze wracając do stand offów. Mój Garb stoi na dworze i jeździ codziennie, więc trochę obawiam się o deszcz. Jak będzie padać to wszystko będzie zalane :/ no i jeszcze jedna rzecz - za bardzo to odchylanie klapy mi się nie podoba ale dla poprawy chłodzenia mogę to przeboleć więc zakładać czy nie?
jak masz otwory w klapie to nie musisz

co do chłodzenia.
- po pierwsze primo: obudowa typu 36hp bez dog housa i wylotów świeżego powietrza (podstawa to wykorzystać wiatrak do chłodzenia tych podzespołów które w żaden inny sposób nie mogą być chłodzone) + spędzenie kilku godzin na dokładne spasowanie tej obudowy.

- po drugie primo: dodatkowa chłodnica oleju z wiatrakiem. Prema cool czy zestawy Bug Packa są wystarczająco wydajnymi systemami (polecam wiatrach załączany osobiście niż przez termoswich no chyba że ktoś nie monitoruje pracy silnika podczas jazdy na wskaźnikach - alt to taka osoba niech sobie kupi hondę... a nie bawi w modyfikowanie wiatrołapów).

- po trzecie primo: pompa olejowa: "zwykła" pompa "HD" ma taką samą wielkość trybików jak standardowa 1600 (czyli 26mm). Stosując dodatkową chłodnicę oleju obowiązkowo polecam dać 30mm pompę najlepiej z deklem z zaworem ciśnieniowym (VWSPEEDSHOP lub CSP ewentualnie Gene Berg).

- po czwarte primo: "Stand offy" ich funkcja w pierwszej kolejności była następująca: IDA... na kolektorach Skat Trak są wysokie i wadziły o klapy (głównie dziadkowe ale i reszta też). Zatem zamiast piłować stasky zakładano standoffy które i polepszały cyrkulacje powietrza w komorze czyli nie tylko świeże powietrze do 4 gardzieli ale i znaczne polepszenie chłodzenia. Gdy jeździłem ze staksami moje pierwsze 1600 z delkami praktycznie zawsze się nie dogrzewało (nawet latem).

Co do Dabowego chłodzenia załączanie wiatraka jest z przełącznika i tak radzę wszystkim no chyba że to co pisałem wyżej.
moje 1776 na bardzo słabo wydajnej chłodnicy z wiatrakiem nie przekroczyło nigdy 120C przy ostrym piłowaniu (a lekkiego życia nie ma).
w Trasie w UPALNE dni przy 90km/h temperatura oscyluje w granicach 100-105C.
To dość normalne temperatury jak na wiatrowy silnik dla tego pamiętajcie o jak najlepszych olejach (motul 300V Competition 15W50 lub 20W50, midland).

No to sobie popisałem. Wracam do pracy. Powodzenia wszystkim życzę. niech moc będzie z Wami
czyli wymienić trzeba też pompę oleju - silniczek znów na stół : (
a po co na stół... to można zrobić na aucie bez problemu tylko trzeba mieć narzedzie
czyli żę pompę można wydłubać bez rozpoławiania silnika??????
nooo ;P

Żaden problem nawet z silnikiem na aucie i nawet bez super duper narzędzi:)
po prostu trzeba odkręcić dekielek i wydłubać zębatki i korpusik ...?
odkręcasz dekiel, trybików nie musisz i podważasz czymś cieniutkim tylko tak żeby nie porysować powierzchni pod spodem no i równo:)
to spoko jak będe dawał większą chłodnicę to i pompę dam wydajniejszą
mam takie pytanko skąd ogarnąć przewody "zakute" olejowe i ile to kosztuje?
Goodrige w Warszawie. Zestaw wyjdzie około 800zł z zakuciem. Kolega robił do FF i chłodnicy dodatkowej.
Ewentualnie Tubes.pl
lub każdy punk z przewodami do hydrauliki
tylko w hydraulice przewaznie mają przewody nie odporne na oleje/benzyny i inne rafinaty no i nie na aż tak wysokie temperatury.
zgodze sie z dabtunerem, moje przewody wyszly z koncowkami wyszly jakos ok 120zl chyba i sa odporne na oleje, byny, temperature i promieniowanie radioaktywne
w zwyklym punkcie z pierdami hydraulicznymi

tylko w hydraulice przewaznie mają przewody nie odporne na oleje/benzyny i inne rafinaty no i nie na aż tak wysokie temperatury.

Tyka...co Ty pierd...
A w przewodach hydraulicznych to co plynie? Woda? I to w temperaturze pokojowej?
Komplet przewodow z zakuciem prowadzacy na przod do chlodnicy - okolo 250-300 pln
Moze nie z firmy superhiper mega tuning 'jestesmy zajebisci i nikt nam nie podskoczy bo sie scigamy' ,ale tez daja rade - od 6 lat

k.
akurat o odporności przewodów hydraulicznych na rafinaty mówili mi sami sprzedający a, że sprzedają sugerowałem się ich kompetencjami ja widać (kolejny raz) naciąłem się... o naiwny ja.
ja używam Aeroquip i nie narzekam od 2005r te same przewody ze zwykłymi końcówkami zaciśniętymi cybantami.
to niech sie sprzedajacy pierdolnie duza ceglowka w glowe
a olej hydrauliczny to kur...co? z pylu kosmicznego zrobiony? Przeciez to tez rafinat

ja od 6 lat mam te same przewody prowadzace olej tu i uwdzie i wszystko gra - wymienilem teraz na nowy ale tylko z tego wzglegu ze rozebralem auto do 'dna' i jeden z nich byl przetarty mechanicznie o niezabezpieczony lewarek

wiec po ch... wydawac kase na 'metke'?
kasa ważna rzecz tak samo jak jakość i wytrzymałość , Tyka podał pewniaka, ale biorąc pod uwagę powyższe wypowiedzi chętnie sprawdzę czy nie da się taniej ,pozdrawiam wszystkich i wszystkim WIELKA DZIĘKÓWA
Copyright (c) 2009 onlyifyouwant | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.